رشد ۱۵۳ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار

بیله سوار-مدیر پایانه مرزی بیله سوار گفت: امسال بیش از ۴۳۵ هزار تن کالا توسط ۱۷ هزار و ۷۲۹ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار صاد شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵۳ درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، لطف‌الله بابایی عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری در مجموع بیش از ۴۵۰ هزار تن انواع کالای ایرانی توسط ۲۰ هزار و ۲۵۶ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این مقدار ۳۸۹ هزار تن کالا توسط ۱۷ هزار و ۲۹۷ دستگاه کامیون ایرانی و حدود ۶۰ هزار تن کالا توسط ۲ هزار و ۹۵۹ دستگاه کامیون اوکراینی، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان و لهستان از مرز خارج شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار محصولات کشاورزی، انواع شیشه، نئوپان، انواع بنزین، میلگرد، سنگ‌های ساختمانی، انواع کاشی، خرما، نمک و پروفیل را از جمله عمده کالاهای صادر شده ایرانی در این مدت عنوان کرد.

بابایی گفت: امسال در این مدت بیش از ۴۳۵ هزار تن کالا توسط ۱۷ هزار و ۷۲۹ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: آب معدنی، البسه، ورق گالوانیزه، برنج، ورق آهنی، لاستیک، کاشی، سنگ‌های ساختمانی، کویل و انواع اتومبیل سواری از جمله عمده کالای ترانزیت خروجی هستند.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار همچنین از تردد ۲۸ هزار نفر مسافر خارجی از پایانه مرزی بیله‌سوار خبر داد و بیان کرد: یشتر کالاهای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است.

بابایی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا باعث کاهش تردد مسافر از این پایانه شده است، افزود: این تعداد مسافر خارجی از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار به مقصد باکو و نخجوان تردد کردند.

وی اظهار کرد: در این مدت همچنین بیش از ۹۴ هزار دستگاه کامیون و ۹۱۵ دستگاه اتوبوس و سواری از پایانه مرزی بیله‌سوار تردد کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *